Det ordnar sig till slut

Ja veckan som gått var inte den man vill göra om precis. Men efter dialoger och lösningar så är vi på banan igen och vi kommer ALDRIG att utsätta oss för detta någonsin igen. Men ett förhållande behöver ibland nedgångar för att kunna bli starkare.
Men söndagen är det jag nu vill prata om. Gu va stolt jag är.
Det var då min födelsedag (som kom i all glömska hos alla men de gör inget tror jag). Men sedan det viktigaste. Det var Orkas och Min debututställning sedan Handlerutbildningen och vilken skillnad *förvånad* Tom. mamma såg en sån otrolig skillnad. Jag var mycket säkrare och Orka...ja vet inte hur jag ska beskriva henne. Hon var så otroligt glad det enda hon gjorde var att vifta på svansen KONSTANT!!! Domaren ville se henne mer pälsad men hon ÄLSKADE hennes temperament men vad mer kan man göra när man har en hund som inte kan sluta vifta på svansen *skrattar*
Sedan för första gången så fick vi konkurrans i BIR finalen och de var roligt. Det var en långhårig dvärg tax som jag inte såg så mycket för. Inget något som kallas för utstrålning men det var väl ägaren som drog ner det mesta.
Den segern tog vi hem och det tycker jag vi var välförtjänta till. Sedan var det en enda lång väntan men en väntan värld all tid. Träffade en super trevlig Siberian Huskey tik med trevliga ägare. Ett härligt trio par som var så troligt trygg med varandra att det sågs på långa vägar *roligt att se*
Dom mötte vi sedan i BIS finalen. Ja då kom vi in på finalen där vi kom BIS 3:a å va jag är lycklig. Vi har gått från botten och nu är vi långt uppe i skyn, längre än vad jag kunnat ana. Att Orka är så otroligt glad i ringen går inte att drömma om men så var hon igår och jag är sååå lycklig!!!
Omdömmet lyder
"7 årig taxdam m. härligt uttryck m. välans. öron. Utm. hals. Utm. bröstkorg tillr. förbröst. Rygglinje håller i
stående så väl som i rörelse. Utm. vinklad bad. Päls av rätt struktur önskas mera behårad. Utom. rörelse.
Trevligt tempr. Välvisad"
Detta är mer än jag kan begära av min taxdam men hon levererade mer än allt. Sedan att jag fick med på bedömningen Välvisad är min förtjänst med utbildning, träning, träning och åter tränig. Guses vad jag är glad!!!
Mer bilder kommer senare.
KRAMAR!!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Grattis grattis till BIS-placerigen! =)

Postat av: marie

Va duktiga ni är du och din Orka. Grattis till det!

Ser oxå att du inte mår så bra mellan varven, samma här! Vi har nog en del gemensamt du och jag lilla vän!!! Kram på dej

2009-10-03 @ 13:29:43
URL: http://miamarie.bloggplatsen.se
Postat av: Camilla

Så går det när man e bäst:D:D

2009-10-04 @ 11:55:47
URL: http://barrasfingol.zoomin.se
Postat av: Åsa, HUNDraelvan

Riktigt härlig läsning! Antar att hon inte var GRÖN dagen till ära? ^^

(=Internt skämt... Tror bara Emma förstår.)

2009-11-03 @ 17:52:09
URL: http://egetbevag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback