Känner mig orolig inför framtiden

Jag kan inte undgå detta inlägg när jag känner mig berörd inför mitt val inför framtiden.
Man kan läsa idag på Aftonbladets hemsida om hur Örnsköldsviks sjukhus gör drastiska förändringar för besparingar och dom tar bort 12 av 15 på BB avdelningen (läs mer här http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5902070.ab ).
Från och med nästa vecka får man, efter förlossningen, stanna 6 timmar sen ska man hem. Jag håller med de dom skriver i artikeln. Snacka om att första gångs föräldrar kommer bli hårt drabbad och en mängd av förlossningsdepression kommer anmälas inom kort i kommunen. Så klart kommer dom ta varje fall unikt och eventuella komplikationer kommer förmodligen sluta med att personen i frågan får stanna ett tag längre men annars. Där förlossningen gått bra där mor och barn mår bra så blir man erbjuden telefon jour när man behöver hjälp.
Jag förstår inte vad man tänker på. Detta är en av dom viktigaste ögonblocken i livet och dom gör det värre än vad det kan vara för vissa. Jag förstår inte vad dom håller på med, dom gör det inte bättre för dom blivande föräldrarna genom att pressa dom som dom gör. HALLÅ!!! Ska det inte vara en positiv upplevelse med lugn och ro och en stabil och stadig början av ett underbart livs början till ett älskat barn? Nej dom gör allt så tajt som möjligt. Här ska man se till att kläcka ur sig ungen så fort som möjligt och när man ser att allt är stabilt och bra så ska man hem så fort som möjligt. 

Ne ja blir förbannad. Men jag är glad att jag har den sambo jag har idag. En sambo som jag känner mig så otroligt trygg med, både fysiskt och psykiskt så jag vet att den dagen det kommer för oss. Den dagen vi ska utveckla vår familj så har vi tryggheten hos varandra och vi kommer hjälpa varandra om jag får åka hem efter 6 timmar. Han kommer finnas där för mig lika så att jag kommer finnas där för honom.
Ne ja förstår inte vad dom tänker med i Örnsköldsviks Kommun. *Emma är arg*

Kommentarer
Postat av: Elina

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback