Det gick som det gick

Igår hämtade jag hunden vid fyra tiden. Jag hade med mig Orka för att dom skulle få träffas innan vi tog honom till vårt hem. Redan då började han att bete sig konstigt mot Orka. Han kunde inte acceptera att Orka inte ville ha honom nära (hon är inte så mycket för närgångna hundar) och han greppade inte riktigt hennes skarpa "Nej, låt mig vara". Så jag tog, som ledare, och bröt dom två. Hjälpte Orka och styrkte hennes budskap mot honom och bröt dom båda genom att ta ett kliv mellan dom två och då började det. Han tyckte sig äga Orka på något sätt så han började vakta henne, morrade dovt och markerade mot mitt ben och fot med sluten käke. 

Jag tog honom på en promenad och kände lite hur han kändes. Han var en osäker herre med en gnutta domenans som skulle nog bli svår jobbad med men jag trodde starkt på ett miljö byte för honom. Så jag tog honom hem till oss och där blev det inte bättre. Jag tänker inte gå in på vad som hände här hemma men ingen kom till skada, jag bröt upp det hela och han fick åka hem tidigare under kvällen. 

Det blev en turbulens här hemma och han påverkade Orka på ett förvirrande sätt samtidigt som han hade ett beteende som inte gick att bryta på rätt sätt. 

Under kvällen så hade vi ett lärorikt och djupt samtal med ägaren som vi alla lärde något oss av. Vi får se hur det slutar med denna söta voff. Jag hoppas på det bästa...

Idag så vet ja inte vad jag gör. 

Lina har varit dålig under en tid. har inte ätit som hon ska osv. Så hon har fått bo här hos oss sedan i torsdags men idag kommer mamma och hämtar henne. Både jag och Uki känner av henne så det går inte att ha henne här längre. Så åter till stugan med henne. Hon äter lite grann nu men dricker självmant. Och det är bättre än tidigare. Jag väntar fortfarande på blodprovet där dom ska kolla Lever och Njur värden samt vita och röda plodkroppar. Jag kände att eftersom hon är så gammal så är det lika bra att kolla upp hennes organ och se om något är fel. Förhoppnings vis inte. *hoppas hoppas* 

Ses senare!

Kommentarer
Postat av: Milla

usch gumman=(, tänker så på er, ge Lina världens största kram härifrån:(. fruktansvärt<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback