DÖD åt Tengil och hans MANNAR!

Ja jag, som resten av familjen, har en piss dag. Märks de kanske? 
Ne men ja känner bara död å alla män. Ja just det...Killar, grabbar, karlar, gubbar, allt som har något som hänger mellan två kulor mellan benen. 

Vad är vi kvinnor tillverkad i för syfte? Vi är rena rama mass maskiner. Vi klarar köket med en klack spark, bilen, ja den kan vi nog fixa bara vi får en chans. Ordning och reda, packa i och packa ur. Se till så allt kommer med och hem, ja vi är allt i allo och ja blir less på de ibland. Kan ingen annan ta det "ansvaret" från mina axlar ibland och låta mig gå en lite sund. Ne de går inte för att Tengil och hans MANNAR är ju inkompitenta krabater så dom kan bara göra sånt som ser matcho ut eller så är dom KUNGEN på att inte göra någon ting. 
Hur skulle en dag på standen se ut om inte kvinnan var med? 
- Hälften av ungarna skulle ha med sig bad kläder, resten skulle ha med sig sin vinter overall.
- Ungarna skulle gråta av sockerbrist samt vätske brist för att Tengil och hans MANNAR har ätit upp allt som ger något typ av socker och glömt vattnet hemma. 
- När Tengil och hans MANNAR inser att dom måste få i ungarna något socker och vätska så går dom och köper "sabbsocker" vilket gör ungarna hyper.
- När dom väl får i sig sockret så är det bara en halvitmme kvar till middag och då vill ungarna inte ha något mat och får istället sockerkick till tusen innan dom ska lägga sig.
- Men sen när allt ska hem så glömms hälften kvar på stranden. 
- Bad kläder förljer inte med men Tengil och hans MANNAR står och undrar funderasamt vem som tog med sig vinteroverallen. - Handukar som kostat förmögenhet för att dom är extra stora och bra att ha med på stranden glöms så klart på stranden. 
- Det lilla socker födan som finns kvar glömms INTE kvar för de blir färdmat åt Tengil och hans MANNAR. 

Ja som du märker så kan denna lista bli långt bara mitt huvud inriktade sig på fantasin istället för att sitta och vara förbannad på Tengil och hans MANNAR. *mutter* Sedan allt i hemmet. Plocka ur strand bagen, plocka undan frukost. Oj vilken dålig dag jag har...

Sedan så har jag kommit till ett nytt dilemma som BonusMamma. Griniga ungar som blir grinig över inget. *förvånad* Ja kommer inte ihåg att jag var sådär när jag var i deras ålder. Men se där. Vad gör man åt dom? Jag som tidigare hade en ganska så tillräcklig stubin har just tappat hela. Oj vad jag bränner till på inget just nu. Vet inte heller hur jag ska hantera situationen. Kan inte heller göra som Uki säger, andas in, andas ut och ta ett djupt andetag. Jag känner mig som Homer Simpson och Bart när dom bråkar. Det går inte att andas in och ut och ta de förbannade djupa andetaget. 


Kommentarer
Postat av: colle

haha ag älskar simpson :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback